Ciąża i obraz ciała

Ciąża powoduje wiele zmian w twoim ciele. Niektóre z tych zmian mogą być trudne lub bardzo niewygodne. Ponadto, po porodzie, twoje ciało może potrzebować trochę czasu, aby powrócić do poprzedniego stanu, lub może nigdy nie powrócić całkowicie do tego, jak wyglądało przed ciążą. Chociaż zmiany te są naturalne, niektóre kobiety mogą mieć problemy z utrzymaniem pozytywnego wizerunku ciała podczas ciąży i po jej zakończeniu. Możesz nauczyć się, jak radzić sobie z odczuciami dotyczącymi zmian zachodzących w Twoim ciele podczas ciąży i po jej zakończeniu. porady dla przyszłych matek

Jak ciąża wpływa na obraz ciała?

W przypadku niektórych kobiet ciąża może powodować problemy z obrazem ciała, których wcześniej nie miały, lub pogorszyć problemy z obrazem ciała. W czasie ciąży twoje ciało przechodzi kilka zmian, w tym przyrost masy ciała. Zmiany hormonalne spowodują, że żołądek i piersi będą się powiększać, gdy dziecko rośnie, a organizm przygotowuje się do karmienia piersią. Możesz rozwinąć rozstępy, gdy twoje ciało stanie się większe.

Czasami Twoja skóra wybuchnie trądzikiem. Możesz również być znacznie bardziej zmęczony niż zwykle i częściej mieć wahania nastroju. Negatywny nastrój może sprawić, że będziesz mieć niezdrowe lub negatywne myśli o swoim ciele. Poczucie komfortu ze swoim ciałem przed ciążą może pomóc Ci przejść przez fizyczne i emocjonalne zmiany podczas ciąży. Dowiedz się więcej o tym, jak poprawić swój wizerunek ciała.

Jak mogę kochać i akceptować moje ciężarne ciało?

Kobiece ciała zachwycają zdolnością odżywiania i rodzenia dziecka. Niektóre zmiany w ciele związane z ciążą są niewygodne, ale wszystkie wspierają rosnące dziecko. Ciąża nie trwa wiecznie.

Skoncentruj się na pozytywnej pracy, jaką wykonuje twoje ciało. Twoje ciało się zmienia, aby pomóc dziecku rosnąć i rozwijać się. To normalne.

Wyraź swoje uczucia. Porozmawiaj ze swoim partnerem, rodziną lub przyjaciółmi o tym, jak się czujesz. Zamknięcie uczuć tylko pogorszy twoje samopoczucie.

Regularnie uprawiaj aktywność fizyczną. Lekkie pływanie lub spacer może pomóc oczyścić umysł i skupić się na obrazie ciała. Dowiedz się więcej o aktywności w czasie ciąży.

Wypróbuj jogę prenatalną (jeśli Twój lekarz, pielęgniarka lub położna się z tym zgadza). Joga pomaga skupić się mniej na wyglądzie ciała, a bardziej na związku między ciałem a umysłem.

Spróbuj masażu (jeśli twój lekarz, pielęgniarka lub położna jest z tym w porządku). Masaż może złagodzić stres i niepokój oraz sprawić, że poczujesz się bardziej komfortowo we własnej skórze.

Dowiedz się jak najwięcej o ciąży. Ucząc się, będziesz wiedział, czego się spodziewać i poczujesz większą kontrolę.

Poszukaj wsparcia w zakresie zdrowia psychicznego, jeśli go potrzebujesz. Nie ma wstydu w proszeniu o pomoc. Zrób to dla siebie i swojego dziecka. Porozmawiaj ze swoim lekarzem lub pielęgniarką o tym, gdzie znaleźć wsparcie.

Jak mogę odzyskać moje ciało sprzed niemowlęcia?

Ciąża zmienia Twoje ciało na wiele sposobów. Po urodzeniu dziecka Twoje ciało musi przystosować się do stanu, w którym nie jest w ciąży. To zajmie trochę czasu. Niektóre kobiety odkrywają, że ich ciała nigdy nie wracają do stanu sprzed zajścia w ciążę. To też jest w porządku. Wszystkie kobiety, bez względu na to, czy mają dzieci, czy nie, wraz z wiekiem doświadczają zmian w swoim ciele.

Karmienie piersią w jak największym stopniu po porodzie pomoże w produkcji hormonu oksytocyny. Jednym z efektów oksytocyny jest to, że pomaga zmniejszyć rozmiar macicy. Wybór zdrowej żywności i regularna aktywność fizyczna to najlepsze sposoby na zrzucenie zbędnych kilogramów podczas ciąży. Dołącz do siłowni, która oferuje opiekę nad dziećmi lub zabierz dziecko na spacer po okolicy. Jeśli karmisz piersią, spalisz więcej kalorii niż zwykle. Dowiedz się więcej o tym, jak zdrowo się odżywiać podczas karmienia piersią.

Kochanie swojego ciała po ciąży:

Po urodzeniu dziecka Twoje ciało musi się przystosować i powrócić do stanu, w którym nie jest w ciąży. Twoja macica będzie potrzebowała czasu, aby się skurczyć, więc nie spodziewaj się płaskiego brzucha po porodzie. Pamiętaj, że twoje ciało wiele przeszło podczas porodu i potrzebuje czasu na regenerację. Daj sobie trochę czasu na odpoczynek i trochę snu. Możesz poprosić rodzinę i przyjaciół o pomoc przy dziecku, abyś mógł się zdrzemnąć.

Ćwiczenia mogą również pomóc w odzyskaniu ciała sprzed ciąży. Dołącz do siłowni, która oferuje opiekę nad dziećmi lub załaduj wózek i przejdź się po okolicy. Pomoże to również wydostać się z domu, dzięki czemu poczujesz się odświeżony.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz