Co mogą zaoferować zawodowcy od reklamy?

Kto pracuje w agencjach marketingowych? Czy są to ludzie, jacy zakończyli jakieś szkoły kształcące w tej dyscyplinie? I tak, oraz nie. Posiadaczom agencji reklamowych zwykle nie zależy tak w istocie na absolwencie jakiegoś rzeczowego kierunku. Ważne, aby był kreatywny, pomysłowy oraz pracował z pasą. To naturalnie nie oznacza, iż pracę w takiej agencji może znaleźć każdy. Pracodawcy z zapałem angażują osoby, jakie ukończyły studia humanistyczne. Mile spostrzegani są absolwenci takich kierunków, jak filologia krajowa lub dziennikarstwo. Są w stanie oni pracować jako copywriterzy, ponieważ tworzenie spójnych tekstów nie sprawia im większej trudności i z lekkością manewrują słowem. W agencjach można także spotkać np. grafików-zapaleńców, którzy pod żadnym pozorem nie przerwali informatyki, jakkolwiek są świetni w tym, co robią.

Jakakolwiek agencja marketingowa ma na ogół parę działów. Ich ilość zależy do wielkości firmy, często niemniej jednak występuje w agencjach podział na: dział handlowy, dział kreacji, dział wytwórczości, dział promocji, dział strategii (analiz) itp. Dział kreatywny to miejsce, w którym pracują ludzie pełni pomysłów. Kogo można tam spotkać? Na samym czubku marketingowej hierarchii stoi dyrektor kreatywny. Jest to osoba nadzorująca cały proces kreacji, a również obowiązkowa za całokształt powstającej strategii marketingowej. Jest koordynatorem zespołu mu podlegającego.

Odpowiada też za to, żeby budżet przeznaczony na daną kampanię pozostał godnie spożytkowany – wypróbuj Cold mailing – Interim Sales. Podwładnym dyrektora twórczego jest dyrektor artystyczny. Osoba ta absorbuje się koordynowaniem przedsięwzięć kreatywnych, wszystkiego tego, co związane jest z artyzmem, sztuką w trakcie procesu powstawania reklamy. Art director (bo tak jest częściej, z angielska, określany mianem) nadzoruje również imprezy promocyjne połączone z produktem. W dziale pomysłowym spotkamy też bezsprzecznie copywriterów. Są to osoby odpowiedzialne za tworzenie sloganów marketingowych. Współpracują z art directorem oraz grafikami. Kolosalne agencje marketingowe posiadają nawet kilkanaście takich zespołów kreatywnych, a są również takie, w których nie ma copywritera. Wszystko zależy od potrzeb firmy.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz